TDÖS-1 2017 Toplumsal Değişim Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu-1 Kitabı

Toplumsal Değişim Enstitüsü’nde eğitim alan öğrencilerin, bir yıllık çalışmalarının sonucunda Toplumsal Değişim Öğrenci Sempozyumu’nda sundukları tebliğ metinlerinden oluşan “Toplumsal Değişim Öğrenci Sempozyumu Kitabı” yayınlandı.

Kitabı pdf formatında indirmek için tıklayınız

TDÖS-2 2018 Özet Kitabı Yayınlandı

Toplumsal Değişim Enstitüsü’nde eğitim alan öğrencilerin bir yıllık çalışmalarının sonucunu sunacakları Toplumsal Değişim Öğrenci Sempozyumu’nda sunulacak tebliğ özetlerinin yer aldığı kitap yayınlandı.

Kitapçığı pdf formatında indirmek için tıklayınız

 

 

Tanıtım Kitapçığı

Toplumsal Değişim Enstitüsü 2017-2018 tanıtım kitapçığı yayınlandı.


Kitapçığı pdf formatında indirmek için tıklayınız


Toplumsal Değişim Sempozyumu Kitabı

İnsan ve Medeniyet Hareketi (İMH) toplumsal değişimin kapsamlı bir şekilde ele alınması çalışmalarına bir katkı sağlamak üzere Toplumsal Değişim Sempozyumu düzenlemiştir.
Sempozyumda sunulan bildiriler kitaplaştırıldı. Kitabı pdf formatında indirmek için tıklayınız

 

Toplumsal Değişim Sempozyumu – 2016


Sosyolojinin en temel problemlerinden biri olan toplumsal değişim kavramının, birçok tanımı olmakla beraber; toplumda yaşanan siyasi, ekonomik, sosyal ve demografik değişimleri açıklamak amacıyla kullanılmıştır.

Toplumsal değişim kavramının bu kadar boyutu barındırması meseleyi, farklı disiplinler tarafından tanımlanması ve tartışılması gereken bir hale getirmiştir. Türkiye’de son yıllarda çokça tartışıldığı görülen değişim kavramının hangi kavramsal araçlar, kuramsal çerçeveler ve yöntemler kullanılarak ele alındığını tespit etmek ve örneklendirerek açıklamak gerekmektedir.

Bugüne kadar oluşturulan sosyal değişim te­orileri (klâsik, çağdaş ve postmodern değişme teorileri), Batı toplumlarındaki değişim gerçeğini merkeze almıştır. Bu bakış açısı ile Batı toplumları, diğer toplumların (Do­ğu toplumlarının) ulaşması gereken ideal toplum haline gelmiştir. Hâlbuki her toplumun tarihsel gelişimi ve değişim süreçleri göz önünde tutularak; o toplumun yapısını ve değişim gerçeğini kavrayacak sosyal değişim teorileri inşa edilmelidir.

Türkiye’de toplumsal değişim hakkında çalışan akademisyenleri, kamu kurum ve kuruluşlarını, STK’ları ve ilgili özel sektör çalışanlarını bir araya getirmeyi amaçlayan bu sempozyumda toplumsal değişim kavramının; ekonomik, dini, sosyo-kültürel, aile ve demografik boyutları ele alınmıştır.

İnsan ve Medeniyet Hareketi (İMH) toplumsal değişimin kapsamlı bir şekilde ele alınması çalışmalarına bir katkı sağlamak üzere Toplumsal Değişim Sempozyumu düzenlemiştir.

Sempozyum Kitabı

Sempozyumda sunulan bildiriler kitaplaştırıldı. Kitabı pdf formatında indirmek için tıklayınız

 

Sempozyum Videoları

25 Mart 2016 Cuma

15:00 Açılış
Kur’an-ı Kerim Tilaveti
Sinevizyon
15:30 Protokol Konuşmaları
İMH Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Mehmet Güney
Eyüp Belediye Başkanı Remzi Aydın
Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş

 

26 Mart 2016 Cumartesi

10:00 – 12:00 Toplumsal Değişim ve Din
Oturum Başkanı: Doç. Dr. Halil AYDINALP
Marmara Üniversitesi
Prof. Dr. Ejder OKUMUŞ, “Toplumsal Değişimle Etkileşimi Açısından Din”
Osman Gazi Üniversitesi
Arş. Gör. Volkan ERTİT, “Gelenekten Modernizme Endişeli Muhafazakârlık: Türkiye Sekülerleşiyor mu?”
Aksaray Üniversitesi
Doç. Dr. Abdullah ÖZBOLAT, “Dindar Orta Sınıfta Tüketim Kültürü: Bir Dönüşümün Hikâyesi”
Çukurova Üniversitesi
Prof. Dr. Ahmet TAŞĞIN / Arş. Gör. Öner ATAY, “Değişen Aleviliğin Sosyolojisi: Sahadan Gelen Bilgi Ne Diyor?”
Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi
Dr. Necdet SUBAŞI, “Türkiye’de Dini Hayat Araştırması Bağlamında Dindarlık ve Değişim”
T.C. Başbakanlık, Başdanışman

13:30 – 15:30 Türkiye’de Toplumsal Değişimin Yeni Boyutları
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mustafa ÖZEL
Dokuz Eylül Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Lütfi SUNAR, “Modernleşme Yorgunluğu ve Teori Sorunu: Türkiye’de Toplumsal Değişimi Açıklamak”
İstanbul Üniversitesi
Doç. Dr. Mahmut Hakkı AKIN, “İki Modernleşme Arasında Türkiye’de Siyasal Kültür Değişimi”
Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi
Doç. Dr. Fatih ARSLAN, “Toplumsal Değer ve Değişim Düzleminde Erken Dönem Türk Romanı / Kırılan Zamandan Boş Zamana, Nesneden Tüketime”
Fırat Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Hüseyin AYDOĞDU, “Akıl ve Toplumun İnşasında “Değişim” Kavramının Herakleitos ve Hegelce Okunuşu”
Erzurum Teknik Üniversitesi

16:00 – 17:30 Siyaset, Ekonomi ve Toplumsal Hareketler
Oturum Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Muhammet ÖZTABAK
Kültür Üniversitesi
Prof. Dr. Mustafa TEKİN, “Yeni Seküler ve Dinsel Formlar”
İstanbul Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Birsen Banu OKUTAN, “Dini Semboller ve Mübadele Piyasası: Fatıma’nın Eli Örneği”
İstanbul Üniversitesi
Vahdettin IŞIK, “Tükiye’deki Değişimi İslami Dergiler Üzerinden Okumak”
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi
Arş. Gör. Suat ALAN, “Üretim Toplumundan Tüketim Toplumuna Geçiş ve Değer Dönüşümü“
Bingöl Üniversitesi
Arş. Gör. Vefa ADIGÜZEL
, “Toplumsal Değişimde Sorunlu Bir Alan Din ve Siyaset”
Bingöl Üniversitesi
17:30 Başbakan Prof. Dr. Ahmet Davutoğlu

27 Mart 2016 Pazar

10:00 – 11:45 Toplumsal Değişim ve Göç
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Haluk SONGUR
Süleyman Demirel Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AYDEMİR, “Bir Anadolu Kentinde Üniversite Merkezli Değişimi Mekân-İnsan İlişkilerinde Okumak”
Selçuk Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Ahmet KOYUNCU, “Suriyelilerin Göçü ve Gelecekteki Yeni Toplumsal İlişkiler”
Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. İlknur YÜKSEL, “Din, Kültür ve Ekonomi Etkisinde Şekillenen “Geleneksel Türk Evi”nden Günümüz Koşullarına Göre Biçimlenen “Modern Konut” Üzerinden Toplumsal Değişimin İncelenmesi”
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Murat ŞENTÜRK, “Türkiye Kentleşme Deneyimi ve Aile: Evde Yaşanan Değişimler”
İstanbul Üniversitesi

12:00 – 13:45 Toplumsal Değişim ve Kentleşme
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mehmet Ali BÜYÜKKARA
İstanbul Şehir Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Fatih AYSAN, “Türkiye’de Demografik Değişim ve Aile Yapıları”
İstanbul Şehir Üniversitesi
Prof. Dr. Adem EFE / Uzman Selim SÖZER, “Toplumsal Değişim Hazcılık ve Değişen Yaşlılık Olgusu ve Algısı”
Süleyman Demirel Üniversitesi
Doç. Dr. Yusuf ADIGÜZEL, “Bir Toplumsal Değişim Katalizörü Olarak Göç Olgusu”
İstanbul Üniversitesi
Arş. Gör. Samed KURBAN
, “Toplumsal Değişim Sürecinde Sermayenin Uluslararasılaşması ve Devlet İşlevinin Küreselleşmesi”
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Arş. Gör. Ümmügülsüm AYSAN, Türkiye’de Demografik Değişim ve Aile Yapıları
İstanbul Üniversitesi
15:30 Değerlendirme Oturumu ve Kapanış Konuşması

TDÖS-1 Toplumsal Değişim Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu-1

ogrsemp1

Toplumsal Değişim Enstitüsü I.Öğrenci Sempozyumu, 2017

I. Öğrenci Sempozyumu, 2016-2017 öğretim döneminde atölyelere devam eden öğrenciler tarafından 13-14 Mayıs 2017 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir. Sunulan tebliğlerde öğrenciler, toplumsal değişim kavramını aile, din, eğitim, göç, kentleşme ve siyaset bağlamında ele almışlardır. Atölyelere devam eden öğrencilerin yanı sıra, yüksek lisans ve ya doktora yapan fakat atölyelere kayıtlı olmayan öğrenciler de katılım talebinde bulunmuş ve sunumlarını gerçekleştirmişlerdir. Sunulan tebliğler, ‘I. Öğrenci Sempozyumu Tebliğ Kitabı’ başlığında basılacaktır.

TOPLUMSAL DEĞİŞİM ÖĞRENCİ SEMPOZYUMU

1. OTURUM AİLE İÇİ İLİŞKİLERDE DEĞİŞİM


Kadınların Aile İçi İlişkileri: Gelin Kayınvalide İlişkileri
Ayşegül ASLANTEPE

Çocuk Sahibi Çalışan Kadınların İş-Yaşam Dengeleri
Betül AYDIN

Muhafazakâr Ailelerin Kültürel Aktarımı
Kübranur YILMAZ

Görme Engelli Çocukların Ailelerinde Dini Başa Çıkma ve Dindarlaşma Eğilimleri
Münevver KARATAŞ

II. OTURUM SİYASET – KÜLTÜR – KİMLİK İLİŞKİSİ

Siyasette Kadının Yükselmesinin Önündeki Engeller
Hatice BALİN

İdari ve Sosyal Çalkantılara Bir Çözüm Arayışı Olarak Siyasetnâmeler (Koçi Bey Riasalesi Örneği)
Sultan KÜÇÜKAYTEKİN

Bir Hayvan Sınıfı Denemesi Olarak İmparator’un Hayvanları: Yıldız Sarayı Örneği
Rümeysa Çavuş PEKSÖZ

III. OTURUM İÇ GÖÇ ve DEĞİŞİM

Kırdan Kente Göçte Kadınların Kentli Olmak İstemelerinin Sebepleri: Konya Örneği
Merve ALP

Üniversite Öğrencilerinin Konya’ya İlişkin Algılarının Şehir ve Mekân İmajı Açısından Analizi
Mine KORKUT

Konya’ya Göç Eden Öğretmenlerin Kent İmgelemi
Dürdane TATLISU

Kültürel Bellekte Fotoğraf
Nezire DEMİR

IV. OTURUM DIŞ GÖÇ ve DEĞİŞİM

Türkiye’ye Göç Etmiş Ahıskalı Türklerin Kültürel Kimliği Üzerinden Bir Araştırma: Bursa Örneği –
Melek MAMMADOVA

Emek Piyasasındaki Suriyeli Çocuklar
Nihal AYDIN

14 MAYIS PAZAR

2017

1. OTURUM DEĞİŞEN DİNDARLIK ALGISI


Dindarların Eğitime Bakışlarındaki Değişim: Gazi Mahallesi Örneği
Büşra TURAN

Türkiye’de Din Eğitiminin Değişimi
Elif DEMİR

Zihniyet-Din ve Toplumsal Değişim İlişkisi: Ülgener Örneği
KÖKSAL PEKDEMİR

II. OTURUM DİN ve SOSYAL HAYAT

 

İstanbul’da Okuyan Üniversite Gençlerinin Dindarlık Algısı
Kübra GÜLSOY

Modern-Postmodern Geçişinde Yeni Bir Dini Hareket: New Age Hareketi
Meryem Nur YETKİN

Muhafazakâr Kesimin Değişen Tüketim Alışkanlıkları
Zeynep ASLAN

III. OTURUM KADIN -EVLİLİK – BOŞANMA

 

Muhafazakâr Kesimde Evliliği Öteleme Nedenleri
Ayşe Nur BAL

Muhafazakâr Kesim Vakıf ve Derneklerin Kadın Çalışmalarında Vizyon ve Misyon İncelemesi –
Cemile ASAR

Evlilik Programları ve Mahremiyet Algısındaki Değişim: Esra Erol’da Evlen Benimle Programı
Nazlı Nur Baykan

Toplumsal Değişim Bağlamında Kadınların Evlilik ve Boşanma Algısı
Şeyma NAS

Münevver KARATAŞ

IV. OTURUM SİYASET ve DEĞİŞİM

 

Türkiye’de Politik Düşünsel Değişimin Müziğe Etkisi
Sümeyra HAMARAT

Meryem KURT
Bir Mekân Siyaseti Olarak Şehir İsimlerinin Değiştirilmesi

Tuğba HAMARAT

Kentsel İmarın Mekânsal Dışlanma Boyutu: Sulukule’de Kentsel Dönüşümün Sosyal Yapıya Etkileri
Ayşe KAYA

Toplumsal Değişim: Kent

kent

Bu araştırma başlığında toplumsal değişimin ve kent ilişkisine odaklanılacaktır. Son dönemde kentsel dönüşüm, yenileme, toplu konut, kapalı siteler vb. kavramlarla birlikte daha çok gündeme gelen kent, toplumsal değişimin önemli konularından birini oluşturmaktadır. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının kentlerde yaşadığı dikkate alınırsa geleceğin bir kent çağı olarak nitelendirilmesi mümkün gözüküyor. Bununla birlikte kentler modernleşmeyle beraber toplumsal değişimin görüldüğü, gözlemlendiği ve deneyimlendiği alanlar olarak önemlidir. Bugün sıkça tartışılan toplumsal değişim konularının kentte hayat bulduğu bilinmektedir. Bu bağlamda hem geçmişten günümüze hem de bugünün kentlerinde yaşanan dönüşümlerin toplumsal değişim ile ilişkisi giderek önem kazanmaktadır. Bu çalışma grubunda söz konusu perspektiften hareketle çeşitli toplumsal grupların kentte yaşanan dönüşümlerle birlikte ne türden değişimler yaşadığı ele alınmaya çalışılacaktır. Özellikle konutların dönüşümü ile birlikte yaşanan toplumsal değişimlerin değerlendirilmesi planlanmaktadır. Kentteki değişim, nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak analiz edilecektir.

Atölye Hocası

murat_senturk Yrd. Doç. Dr. Murat Şentürk, lisans eğitimini 2004’te İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesinde, yüksek lisansını İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümünde “Yoksulların Yaşam Stratejileri: Küçük Mustafa Paşa ve Balat Örnekleri” adlı tez çalışmasıyla 2008 yılında tamamladı. Yine aynı bölümde “Kentsel Müdahaleler Açısından İstanbul” başlıklı teziyle doktora çalışmasını 2011 yılında bitirdi.

Hâlen İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışan Şentürk’ün ilgi alanları arasında kentsel müdahaleler, kent ve siyaset, kentsel dönüşüm, konut, yoksulluk, medya ve iş yer almaktadır.

Toplumsal Değişim: Eğitim

2018 – 2019 Eğitim Dönemi

Toplumdaki sosyal, kültürel, ekonomik, siyasal değişimler aynı zamanda eğitimi, eğitimdeki değişimler de toplumu etkileyen bir döngü olarak karşımıza çıkmaktadır. Dünyadaki teknolojik gelişmeler, ortaya çıkan yeni meslekler, işgücündeki değişimler, ekonomik parametreler, kalkınma, göç vb. gelişmeler geleneksel eğitim anlayışını sorgulanır hale getirmiştir. Geniş bir yelpazede ele alınabilecek eğitim sorunları ve değişim, farklı açılardan incelenmeye çalışılacaktır.

Eğitimdeki paradigma değişiklikleri ve eğitim felsefeleri, okul-devlet ve birey-devlet ilişkileri, teknolojinin eğitim dünyasına yansımaları, eğitim tarihi, psikoloji ve beyin araştırmaları, çocuğa bakışın değişimi, gelişim teorileri, farklı eğitim kademelerindeki kurumlar, öğretmen-öğrenci-veli beklentileri, eğitim dünyasındaki önemli isimler, eğitim klasikleri gibi başlıklar üzerinde teorik ve uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. Ayrıca kamuoyunda gündeme gelen PİSA, TED, ERG raporları ve çeşitli güncel konular irdelenmeye çalışılacaktır.

egitim

2017 – 2018 Eğitim Dönemi

Atölye Hocası

muhammed_oztabak

Doç. Dr. Muhammed Öztabak, İstanbul’da doğdu. Saint-Michel Fransız Lisesi’ni bitirdi. İstanbul Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünden 1998 yılında mezun oldu. Aynı bölümde yüksek lisans ve doktorasını tamamladı.

Özel ve devlet okullarında psikolojik danışman olarak görev yaptı. Farklı eğitim konularında okullarda, Sivil Toplum Kuruluşlarında öğrenci, öğretmen, veli ve yöneticilere yönelik eğitimler vermeye devam etmektedir.

Çeşitli eğitim projelerinde yürütücülük ve danışmanlık yapmıştır. Okul psikolojik danışmanlarına yönelik çıkartılan PDR 3.0 dergisinin akademik yayın danışmanlığını sürdürmektedir.

BaşarıYorum adlı bir kitabı bulunmaktadır. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır.

Toplumsal Değişim: Göç

2017 – 2018 Eğitim Dönemi

Bir neden sonuç ilişkisi bağlamında bakıldığında kentleşme ve göç, toplumumuzun son 60 yıllık dönüşümünü ekonomik, siyasal ve toplumsal açıdan en iyi açıklayabilecek bir süreci ifade etmektedir.

Başka bir ifadeyle Cumhuriyet tarihimiz içinde her iki olgunun toplumsal, ekonomik, kültürel ve demografik açılardan anlamı bugüne değin yazılan ve söylenenlerle karşılaştırılamayacak kadar büyüktür. Nitekim kentleşme ve göçe ilişkin problemler sadece bilimsel çalışmalarla sınırlı kalmamış hem edebiyatımızda hem de beyaz perdedeki yerini almıştır.

Kısacası kentleşme ve göç olgusu ve bu olguya ilişkin pek çok başka toplumsal, ekonomik ve kültürel süreç, sosyal bilimciler için önemli bir araştırma nesnesi olsa da bugüne dek yapılan çalışmaların daha ziyade metropollerle sınırlı olduğu da görülmektedir. Bu anlamda yapılacak çalışma; ülkemizdeki toplumsal, sosyal, siyasal, kültürel, ekonomik dönüşümün çözümlenmesinde merkezi bir rol üstlenen kentleşme ve göç olgusunun, Türkiye genelinde incelemeye tabi tutmayı amaçlamaktadır.

2016 – 2017 Eğitim Dönemi

Atölye Hocası

ahmet_koyuncu

Doç. Dr. Ahmet Koyuncu, 1977 yılında Konya’da doğdu. 2001 yılında Selçuk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun oldu.

2002-2010 yılları arasında Konya Büyükşehir Belediyesi’nde sırasıyla Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Sosyal Araştırmalar Merkezi Müdürlüğü ve son olarak Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı’nda organizasyonlar müdürü olarak görev yaptı.

2005 yılında “Konya’da Komşuluk İlişkileri” başlıklı tezle yüksek lisansını, 2011’de “1980’den sonra Kente Göç Edenlerin Tutunma Yolları” isimli tezle doktorasını tamamladı.

2010-2012 yılları arasında Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalıştı.

2012 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde öğretim üyesi olarak göreve başladı. Halen mevcut görevini sürdürmekte olan Koyuncu, evli ve iki çocuk babasıdır. Kent ve göç sosyolojisi alanında çalışmaları bulunmaktadır.

 

Not: Atölye dersleri 2016-2018 arasında yapılmış olup 2018-2019 eğitim döneminde ara verilmiştir.

Toplumsal Değişim: Din

2018 – 2019 Eğitim Dönemi

Bu çalışma grubunun amacı günümüz toplumunda bireysel ve toplumsal seviyede dindarlığın değişim ve dönüşümünü sosyal bilimlerin teorik ve metodolojik yaklaşımlarını alan araştırmalarında uygulayarak anlamaya çalışmaktır.

Bu çabanın birinci adımı şehirlileşme, endüstrileşme, modernleşme ve küreselleşme gibi köklü toplumsal değişim süreçlerinin dinin toplumdaki yeri ve etki alanlarını ve bireysel ve toplumsal seviyelerdeki dindarlığı nasıl etkilediğini inceleyen akademik tartışmaları eleştirel olarak gözden geçirmek olacak. Günümüz dünyasında dinin algılanma ve yaşanmasında gözlemlenen değişim ve dönüşümleri; ortaya çıkan yeni dindarlık tipolojilerini ve yeni dini grupları ele alan sosyolojik yaklaşımlar da yine bu çerçeve içerisinde ele alınacak.

Daha sonra çalışma grubu üyelerinin her biri dinin ve dindarlığın farklı yönlerini sosyal değişim bağlamında anlayabilmek için kendi alan araştırmalarını yürütmeye başlayacaklar. Çalışma grubu katılımcılarının araştırma alanlarındaki çeşitlilik ile de dindarlık algı, tutum ve pratiklerinin nesiller/kuşaklar, sosyal gruplar ve toplumsal sınıflar arasındaki farklılıkların anlaşılmaya çalışılması hedeflenmektedir.

din

2017- 2018 Eğitim Dönemi

Atölye Hocası

zubeyir_nisanci

Dr. Zübeyir Nişancı, İstanbul Şehir Üniversitesi’nde öğretim üyesidir. Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji bölümünden lisans, Hartford Seminary’den ise yüksek lisans derecesini aldı. Yüksek lisans eğitimi sırasında Hartford Institute Religion Research’da (Hartford Din Araştırmaları Enstitüsü) araştırma projelerinde çalıştı.

Doktora eğitimini de Loyola University Chicago Sosyoloji bölümünde tamamladı. 2009-2014 yılları arasında Loyola University Chicago’da Din Sosyolojisi, Sosyolojiye Giriş, Küresel Eşitsizlikler, Sosyal Hareketler ve Sosyal Problemler dersleri verdi. Aynı okulda 2011 ve 2013 yılları arasında İstatistik Danışmanı olarak çalıştı.

Din Sosyolojisi, Nicel Araştırma Metodları, Sivil Katılım, Göçmenlik ve Küreselleşme başlıca ilgilendiği konular arasındadır.